حق ستیزی
نوشته شده توسط : داش حسین

مـاهـیـت خـواص اهـل باطل بر (حق ستیزی)پی ریزی شده و هر گامی که برمی دارند و هر نفسی که می کشند، در مسیر تضعیف حق و تقویت باطل است. قرآن کریم می فرماید:
وَ یُجادِلُ الَّذینَ کَفَرُوا بِالْباطِلِ لِیُدْحِضُوا بِهِ الْحَقَّ       کهف آیه 56
کافران همواره با یاوه مجادله می کنند تا بدان وسیله، حق را از میان ببرند.
خـواص بـنـی امـیـه، هـمـانـنـد رهـبـرانـشـان، بـه نـیـکـی مـی دانـسـتـنـد کـه در نزاع میان آنان و اهـل بیت پیامبر (ع)، حق با طرف مقابل است و امویان در پی ریاست طلبی و دنیاپرستی در برابر رهـبـران راسـتـیـن امـّت اسـلامـی ایـسـتـاده انـد. بـا ایـن حـال، از روی آگـاهـی در جـنـگ حـق و باطل، به سوی باطل گراییدند.
وقـتـی مـعاویه، عمرو عاص را به همکاری خویش و جنگ با امام علی (ع) خواند، عمروعاص گفت: (ای مـعاویه به خدا سوگند تو با علی برابری نمی کنی و تو از ویژگی های او بی بهره ای. علی سابقه نیک در اسلام دارد، مدّتی بسیار صحابی پیامبر بوده و در راه خدا بسیار جهاد کـرده اسـت. وانگهی، او دارای فقه و دانشی است که تو از آن برخوردار نیستی.) با این همه، عمروعاص ‍ برای مبارزه با جبهه حق، به معاویه گرایید و معاویه نیز به او وعده داد که حکومت مصر را به او تقدیم کند.

امام حسین (ع) نیز بارها حقانیت خود را بر دشمنان آشکار کرد و حتی در روز عاشورا پیش از آغاز جنگ به آنان فرمود:
چـقـدر پـروردگار ما خوب است، ولی شما بندگان بدی هستید. به اطاعت او اقرار کردید و به پـیـامـبـرش، مـحمّد (ص) ایمان آوردید. اینک، به جنگ خاندانش آمده اید و آهنگ کشتن آنان را دارید. بـی گـمـان شـیـطـان بر شما چیره شده و نام خدا را از یادتان برده است. پس مرگ بر شما و اهـداف شـومتان باد!... از خدا بترسید و مرا نکشید که ریختن خون من و شکستن حرمتم بر شما روا نـیـسـت؛ زیـرا مـن فـرزنـد دخـتـر پیامبر شمایم و جدّه ام خدیجه است و شما شنیده اید که پیامبر فرموده است: (حسن و حسین، سرور جوانان اهل بهشت اند.)
ولی آن یـاوه پـرسـتـان، ایـن اتـمـام حـجّت ها را نادیده انگاشتند و بر عناد و لجاج خویش پای فشردند و برای خوشامد سران کفر و نفاق، حق پرستان موحّد را به مسلخ بردند.

قرآن کریم افزون بر سفارش مستقیم به حق محور بودن، به نقل سرگذشت کسانی که در جهت گیری های خود از حق روی برگرداندند می پردازد و عاقبت کار آنها را بیان می کند تا مایه عبرت دیگران باشد. در یک مورد، ضمن اشاره به عملکرد بنی اسرائیل می فرماید: «هنگامی که به آنها گفته می شود به آنچه خداوند نازل فرموده است ایمان بیاورید، در پاسخ می گویند ما به چیزی ایمان می آوریم که بر خودمان نازل شده باشد (نه بر اقوام دیگر) و به غیر آن کافر می شوند». آنها به همین دلیل از پذیرفتن پیامبری حضرت عیسی علیه السلام و حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم خودداری کردند و در نتیجه چون حق را زیرپا نهادند، به گمراهی گرفتار آمدند که آثار آن، هم در دنیا و هم در آخرت گریبان گیرشان خواهد شد.

www.hawzah.net

www.rasekhoon.net




:: موضوعات مرتبط: آخرت خوب یا بد , ,
:: برچسب‌ها: حق ستیزی , خدا , رهبران , خواص , حق , مبارزه , اهل باطل , نیکی , جنگ , امام علی , امام حسین , حضرت محمد , قرآن کریم , گمراهی , عیسی ,
:: بازدید از این مطلب : 1335
|
امتیاز مطلب : 128
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 / 1 / 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: